dinsdag, oktober 10, 2006

Admiral Freebee @ Bilbo, 09/10/06, 00.00u

“Den admiraal” levert met Wild dreams and new beginnings zijn derde plaat af. Pas uit en hij gaf daarom een gratis akkoestische cd-voorstelling in platenwinkel Bilbo om 00.00u ’s nachts. Op zijn eentje welteverstaan.

Dinsdagmorgen ontmoet ik wat later mijn eerste leerlingen, dus dat gaf me de kans om op dit ongewoon uur toch naar daar te trekken. Samen met de Marijn richting groenplaats, want die heeft toch niet al te veel te doen ;-) .
Wel grappig om eens zo rond middernacht tussen duizenden uitgestalde cd’s een optreden van een Vlaamse rockster mee te pikken. Alleen werd het op de duur toch wel heel benauwd, want het stond propvol.

Een uurtje hebben we mogen genieten van een resem nieuwe nummers en wat hitjes uit zijn vorige twee platen, zoals Oh Darkness, Sad Rebel en I got love. Leuke, aparte versies zoals we van hem gewoon zijn. Vooral Oh Darkness was dik in orde.

De nieuwe nummers gaven blijk van een meer ingetogen plaat. Perfect Town, I’d rather go out with the boys en de single Faithful to the night konden me zeker boeien. De rest verwaterde wat vond ik en ik vermoed dat, aan het rumoer te merken, sommige aanwezigen er ook zo over dachten. Maar de versie van de nieuwe single die hij op het einde van zijn bis speelde was fantastisch. Heel de bilbo het refrein laten meezingen en daarop zelf beginnen, zoals hij het zelf noemt, “freestylen”. Schitterend!

Hij heeft me dus zijn product kunnen verkopen, hoewel de scheurende, rockende Admiral Freebee zoals op songs toch meer spek voor mijn bek is. Afwachten dus ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb wel degelijk wat te doen in mijn leven zelle! Bertje van me

ps: jaja, de frisbee was wel te pruimen.

Bertje zei

Het was dan ook ironisch bedoeld he mazwijn ;-) Enorm veel erasmusperikelen! merci om me te vergezellen en idd, hij was te pruimen